Korzystanie z aplikacji Google nie jest jednoznaczne ze znajomością Google Discover. Ponieważ właśnie w tym miejscu znajdują się spersonalizowane treści, dzięki interakcji użytkowników z ich wyszukiwarką. Ponieważ usługa ta jest dostępna od kilku lat, wielu użytkowników powinno zwrócić uwagę, że podczas korzystania z Google na urządzeniach mobilnych co jakiś czas pojawiają się tam rekomendacje dla nas, czyli karta Discover Google.
Jaki jest zatem cel Google Discover? Mianowicie chodzi o to, aby dostarczyć użytkownikom treści zgodnych z ich potrzebami i zainteresowaniami, zanim oni sami zaczną ich szukać w aplikacji Google. Początkowo było to Google Now, a następnie Google Feed. W Google Discover wszystkie narzędzia spełniają swoje zadania i są bardzo dobrze przemyślane. Dzięki temu Discover przedstawia użytkownikom nowe informacje, nowe trendy dopasowane do ich zainteresowań.
Jak zatem korzystać z narzędzi Google Discover?
W naszym kraju, aby móc korzystać z Google Discover wystarczy zainstalować aplikację Google i włączyć opcje „Aktywność w internecie i aplikacjach”. Znajduje się ona w ustawieniach. Następnie wybieramy rodzaje powiadomień, jakie nas interesują i zaczynamy obserwować nowe tematy. Doskonałym rozwiązaniem jest fakt, że możemy udostępniać dane artykuły naszym znajomym oraz na różnych portalach.
Jedną z funkcji dostępnych na Google Discover jest możliwość słuchania artykułów. Jest to opcja „Przeczytaj na głos”. Idealne rozwiązanie dla leniuchów i osób, które wolą słuchać na dany temat niż czytać. Funkcje to nie tylko wiadomości z całego świata dostępne dla wszystkich użytkowników Google, ale także rekomendacje filmów z YouTube, które wpisują się w nasz gust. Odpowiednie zapełnienie listy Discovery to oczywiście zasługa algorytmu, który przewiduje, co dana osoba uzna za najciekawsze. Tak precyzyjne podejście do użytkowników gwarantuje niebywały sukces.
Co zrobić aby zaistnieć w Google Discover?
Najważniejszym z aspektów, aby zaistnieć to aktualne informacje na naszej stronie oraz podążanie za najnowszymi trendami.
Skąd Google wie, co nam sugerować i pokazywać?
Google Discover śledzi naszą aktywność w sieci, nasze nawyki oraz wszystkie informacje na nasz temat takie jak lokalizacja, praca czy kontakty i kalendarz. Aby dobrać jak najbardziej odpowiednie treści do naszej osoby, wykorzystuje technologie Google News AI/ML. Wszystko z myślą o znalezieniu najnowszych i najbardziej wartościowych wiadomości. Jednak, aby zrozumieć nasze zainteresowania, posługuje się Topic Layer.
Google Discover pobiera również informacje ze wszystkich stron, na które się logujemy. Doskonale wie jakie filmy lubimy, gdzie podróżujemy czy jakie zakupy preferujemy. Jednym słowem wcale nie jesteśmy anonimowi w sieci, a każdy nasz ruch pozostawia ślad i daje możliwość do idealnego dopasowania następnych treści do naszej osoby.
AI/ML- co to takiego?
AI/ML to nic innego jak sztuczna inteligencja, która wykorzystywana jest we wszystkich branżach. Używamy jej w codziennym życiu podczas robienia zakupów w internecie lub czytając artykuły w Google. Jesteśmy otoczeni przez AI oraz jej zastosowania. AI to każda z technologii, która umożliwia systemowi wykazanie się taką inteligencją, która jest bardzo podobna do ludzkiej. Możemy w każdym momencie skorygować tematy, które nas interesują. Dzięki temu Google wie jakie wydarzenia nas obecnie interesują lub jakie miejsca chcielibyśmy odwiedzić.
Topic Layer, czyli tak naprawdę co?
Nowa funkcja Google, która umożliwia użytkownikowi rozwój w danej dziedzinie. Jeśli interesujemy się malarstwem, rysunkiem, to będzie wyświetlać treści z tym związane. Będą to między innymi polecane techniki rysunku czy odpowiedni dobór kolorów. Jeśli nasza nauka jest na bardziej zaawansowanym poziomie, to treści przez nas wyświetlane będą już na dużo wyższym poziomie. Topic Layer dzięki Google może bardzo dobrze określić treści, jaki będziemy chcieli wyświetlać w przyszłości.
Treści z moich stron – czy będą wyświetlane w Google Discover?
Aby mieć pewność, że treści z naszych stron będą pojawiać się Google Discover warto upewnić się, czy nasz witryna ma cechy, które kwalifikują się do wykrycia przez aplikacje Google. Strona musi być zindeksowana w Search Console oraz powinna być zweryfikowana. Nie potrzebujemy żadnych tagów czy innych kombinacji, aby zaistnieć w Google Discover.
Co zatem zrobić aby zaistnieć w Google Discover?
Najważniejszym z aspektów, aby zaistnieć to aktualne informacje na naszej stronie oraz podążanie za najnowszymi trendami. Warto również dodawać daty naszych wpisów oraz wszystkie niezbędne szczegóły takie jak wydawcy, autorzy czy dane kontaktowe. Treści dostępne naszej stronie muszą być dopasowane do konkretnej grupy docelowej i zainteresować przyszłych odbiorców. Pisząc artykuł, starajmy się prezentować swój punt widzenia, swoje przemyślenia na dany temat. Dzięki temu Google będzie miało pewność, że treści na stronę wstawia prawdziwa osoba.
Bardzo istotne jest posiadanie obrazów wysokiej jakości na swoich stronach. Zdjęcia w większym formacie odnotowują 5% wzrost klikalności. Zwiększa to zainteresowanie użytkowników treścią, jeśli znajdują się większe obrazy zamiast miniatur. Grafika profesjonalnej jakości w głównej mierze wyświetla się w Google Discover. Warto podczas umieszczania treści na naszej stronie skupić się także na tak ważnym aspekcie, jak dodawanie dobrej jakości zdjęć i obrazów. Należy również pamiętać, aby nie pisać artykułów i umieszczać grafiki w ten sposób, aby wywołać sztuczna reakcje. To na pewno się nam nie przysłuży, a Google z dużą łatwością wyłapie taki zabieg. Zarówno sama treść, jak i zdjęcia muszą być bardzo wiarygodne, aby zainteresować użytkowników.
Google to największa i najbardziej popularna wyszukiwarka treści w internecie. Pamiętajmy, że aby zaistnieć w Discover nasze treści oraz artykuły powinny być doskonałe, dzięki temu zwiększymy ruch na stronie.
Google Discover działa głównie na urządzeniach mobilnych dlatego tak ważne jest dopasowanie do nich poprzez responsywność. Musimy zadbać o RWD oraz o to, aby nie wystąpiły żadne komplikacje techniczne z wyświetlaniem naszych treści na urządzeniach mobilnych. Jeśli tak się stanie, na pewno stracimy szanse na pojawienia się w Discover.
Wysoki wskaźnik EAT aby zaistnieć w Discover
Zadbanie o wysoki wskaźnik EAT, czyli expertise, authoritativeness and trustworthiness. Expertise zakłada, że skoro piszemy jakiś tekst na naszej stronie, to jesteśmy ekspertami w tej właśnie dziedzinie. Warto zatem dodać jakieś certyfikaty bądź dyplomy. Osoby piszące hobbistycznie mogą również liczyć na status eksperta. Gdy jednak stworzymy artykuł na poziomie eksperta, to wiązać się to będzie z autorytetem, czyli Authoritativeness. Za budowaniem zaufania wśród czytelników naszych tekstów stoi Trustworthiness, ponieważ nasza strona i dostępne na niej treści powinny być wiarygodne.
Aby być widocznym w Goggle Discover, ważnym elementem jest stworzenie ruchu na stronie. Poprzez dodawanie materiałów, komentarze lub inne interakcje będziemy bardziej widoczni dla Google.
W tym przypadku bardzo ważny będzie popularny content, który z powodzeniem będzie generował ruch na naszej stronie przez wiele miesięcy, a nawet lat, czyli Evergreen Content. Idealne w tym przypadku będzie umieszczanie treści na interesujące tematy, oferty sprzedażowe czy treści dotyczące najnowszych trendów. Warto poszukać w sieci czy dany temat jest popularny i często wyszukiwany przez internautów.
Czy zatem warto pojawić się w Google Discover?
Jeśli algorytmy wytypują nasze treści i będą one widoczne dla użytkowników, wszystko wskazuje na to, że pojawimy się w Google Discover. Jednak nie zależy to wyłącznie od nas czy zostaniemy wybrani i czy nasze treści odnotują gwałtowny wzrost wyświetleń. Jeśli treści, które umieszczamy, będą dopasowane do oczekiwań i preferencji użytkowników, to z pewnością daje to nam większe szanse na dużą ilość kliknięć na naszej stronie. Discover to doskonały kanał, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, oraz możemy dzięki niemu liczyć na rozpoznawalność naszej marki.
Podsumowując wszystkie ważne aspekty, Google to największa i najbardziej popularna wyszukiwarka treści w internecie. Pamiętajmy, że aby zaistnieć w Discover nasze treści oraz artykuły powinny być doskonałe, dzięki temu zwiększymy ruch na stronie. Treści powinny być ponadczasowe, bogate w informacje i ważne aspekty. Prym wiodą osoby, które poświęcają mnóstwo czasu na udoskonalanie swoich stron, publikowanie treści o najnowszych trendach, jak i dodawanie odpowiedniej grafiki wysokiej jakości.
0 komentarzy